توضیحات
لازم به ذکر است که ترجمه این فایل به صورت تخصصی نبوده و لغات آن عمومی ترجمه شده است و هزینه این محصول برای اکسل توسعه داده شده و ترجمه عمومی دریافت می شود
چارچوب طبقه بندی فرآیند (Process classification Framewrok – PCF) تهیه شده توسط شرکت APQC (American Productivity & Quality Center) چارچوبی است که بیشترین استفاده را در جهان در سازمان ها داشته است. این چارچوب برای صنعت مخابرات و رسانه تعریف شده است و یک زبان مشتری برای سازمان ایجاد میکند تا واحدهای مختلف کسب و کار بتوانند با یکدگیر بهتر ارتباط برقرار کرده و فرآیندهای کاری خود را به طور جامع، یکپارچه و بدون وجود زائدات مدیریت کنند. سازمان ها از این چارچوب برای انجام بنچمارک (مقایسه های عملکردی)، مدیریت محتوا و انجام دیگر فعالیت های مهم در مدیریت عملکرد استفاده می کنند.
تعداد بیشماری از سازمان ها چاچوب طبقه بندی فرآیند شرکت APQC را برای انجام بنچمارک، مدیریت محتوا و بهبود فرآیندهای خود به عنوان چارچوب اصلی مدیریت فرآیندهای سازمان خود اتخاذ کرده اند.
چارچوب طبقه بندی فرآیند ابزاری برای سازمان ها است تا با استفاده از آن بتوانند تلاش های مدیریت فرآیند سازمان خود را پشتیبانی کرده و از آن برای درک و گروه بندی فرآیندها بر اساس ساختار طبقه بندی و سلسله مراتبی به منظور فهم و درک بهتر نحوه کار کردن هر یک از فرآیند های مرتبط به هم استفاده می کنند تا بتوانند نحوه کمک به سازمان خود برای انجام بهتر کارها را شناسایی کرده و عملیاتی کنند.
همانطور که از نام چارچوب طبقه بندی فرآیند می توان متوجه شد، هدف این چارچوب دسته بندی فرآیندها به طبقات مختلف مرتبط به یکدیگر بر اساس یک ساختار سلسله مراتبی است.
در سال ۱۹۹۲، گروهی از رهبران کسب و کار و متخصصین مدیریت فرآیند چارچوب طبقه بندی فرآیند APQC را ایجاد کردند تا به سازمان ها در داشتن ارتباط بهیتر بین واحدهای خود کمک کنند. در یک سازمان، برای پنج واحد سازمانی مستقر، می توان پنج تعریف متفاوت برای فرآیند مالی، پنج تعریف متفاوت برای مدیریت موجود، پنج تعریف متفاوت برای محاسبه چرخه زمانی توسعه محصول داشت. بر این اساس، چارچوب طبقه بندی فرآیند با استفاده از تجربیات مشاهده شده در فرآیندهای در حال اجرای بسیاری از سازمان ها و طبقه بندی آنها و هماهنگ سازی ارتباط آنها بر اساس یک سیستم شمارش سلسله مراتبی توانست یک زبان مشترک بین تمامی این واحدها ایجاد کند.
سازمان ها از چارچوب طبقه بندی فرآیند APQC به دلایل زیر است استفاده می کنند:
شناسایی و اولویت بندی اقدامات بهبودی
تعریف و ارتباط مسئولیت برای فرآیندهایی باید بهبود یابد،
انجام مقایسات عملکردی دورن سازمانی و برون سازمانی
تطبیق IT و به روز رسانی برای فرآیندهای مشابه در سراسر سازمان،
ایجاد یک ساختار برای اندازه گیری عملکرد
درک وابستگی ها و روابط درونی بین فرآیندها و در کل سیستم
تحکیم محتوای و دانش سازمانی
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.