توضیحات
در این فصل چندین تکنیک برای تجزیه و تحلیل کیفی فرآیندهای کسب و کار ارائه شده است. اولین تکنیک، یعنی تجزیه و تحلیل ارزش افزوده، سعی دارد تا ضایعات، بخصوص زمان از دست رفته در فعالیتهایی که ارزشی را برای مشتری یا کسب و کار ایجاد نمیکنند، شناسایی کند. سپس، دو تکنیک برای پیدا کردن علت مشکلاتی که بر عملکرد فرآیند تاثیر میگذارند، یعنی تجزیه و تحلیل علت – معلول و تجزیه و تحلیل چرا – چرا، را ارائه کردیم. در حالی که تجزیه و تحلیل علت – معلول بر دسته بندی عوامل ایجاد کننده یک مشکل تمرکز دارد، تجزیه و تحلیل چرا – چرا بر شناسایی روابط علت – معلولی بین این عوامل تمرکز دارد.
در نهایت رویکردی را برای مستند سازی سیستماتیک مشکلات در فرآیند (ثبت مشکلات) ارائه کردیم. این رویکرد پیشنهاد میدهد که یک ثبت مشکل یک شبه ساختار داشته باشد تا راهی برای تجزیه و تحلیل تاثیر آنها بر روی کسب و کار هم از زاویه کیفی و هم کمی باشد. در این خصوص، ثبت مشکل یک نقطه شروع برای ساخت نمودارهای پارتو و نمودرهای PICK خواهد بود – دو تکنیک بصری که یک دید مناسب از مجموعه مشکلات را ارائه میدهند. این نمودارها به تحلیلگر کمک میکنند تا توجه خود را بر مشکلاتی که بیشترین هزینه را بر کسب و کار دارند (در حالتی که از نمودارهای پارتو استفاده شود) یا مشکلاتی که دارای بیشترین هزینه و کمترین سختی اجرا را دارند (در حالتی که از نمودارهای PICK استفاده شود) متمرکز کنند.
فهرست مطالب این فصل:
۶ فصل ششم: تحلیل کیفی فرآیندها
۶-۱ تجزیه و تحلیل ارزش – افزوده
۶-۱-۱ طبقه بندی ارزش
۶-۱-۲ حذف ضایعات
۶-۲ تجزیه و تحلیل ریشهای وقایع
۶-۲-۱ نمودارهای علت – معمول
۶-۲-۲ نمودارهای چرا – چرا
۶-۳ مستندسازی مشکل و ارزیابی تاثیرات
۶-۳-۱ ثبت مشکل
۶-۳-۲ تجزیه و تحلیل پارتو و نمودار PICK
۶-۴ مرور
۶-۵ پاسخ به تمرینات
۶-۶ تمرینات بیشتر
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.